Competitionday!

Idag va det äntligen dax för tävling, clear round på bulycke stod på schemat.

Kom dit vid halv 9, byggde bana och sen var det dax att fixa den lilla kusen.
idag var det malkoms tur att hoppa, en gammal och glad herre men herregud vilken fart han fick inne på banan, iallafall... på första rundan var han väldigt på och drog iväg så det var lite svårt att lägga honom rätt på hindrena, på näst sista hindret hoppade han väldigt stort och jag fick verkligen  kämpa för att få tillbaka honom, vilket jag inte han och det slutade med att vi nästan gick omkull. När vi kom i svängen till sista hindret släppte underlagat för honom och han fick inget fäste.. men men han e underbar och fick fäste och hoppade sista hindret även om vi kom helt snett på det.

Bästa hästen helt klart!
Runda nummero två känndes mycket bättre och fick honom lite lugnare och kunda samla honom bättre. Denna gånge la jag honom med flit lite kort på hindret för att språnget inte skulle bli så stort och det lyckades, dock peta han sista hindret iallafall... men det gör inget för jag är galet nöjd med mina två rundor oavsätt om vi rev eller inte.


Malkom från bohuscupen förra året!
härligt väder var det också, solen sken och det var varm ute tycker jag!

härlig sommar bild på bulycke.


Igår hade jag släktkalas också!
Hade typ 40 pers här sammanlagt, super kul att träffa alla kusiner, flera som man inte träffat på jättelänge.
Fick iallafall ca 4000kr av alla släkt, nu blir det till att ta körkort :D
bilder kommer från kalaset hoppas jag, mamma har nog några bilder tror jag.


Juste Imorgon är ingen VANLIG dag för då är det MIN 18 ÅRSDAG!!! så jäkla skönt, körkort, krogen och allt härligt som kommer med det, UNDERBART säger jag bara.


puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0