skola, prov, ridning!

Tjolahoppsan!
Började dagen med skolan från 8:30 - 15:30, hade prov i VoD (växt och djurliv), det gick väll bra hoppas jag. sen åkte jag i turbo fart till djungeln(mitt gamla dagis) för att hämta underbar lilla kusinen Simon. Skyndade oss hem genom skogen, käkade lite sen bar det av till stallet för att jobba.


Blev inte mycket till jobb då alla barnen är så duktiga på att fixa sina hästar. Pratade lite med vickan och kollade om jag kunde rida igen idag... Jag red ju inte min vanliga lektion under GHS veckan. Det kunda jag göra, så fick jag välja vem jag ville ha... Hmm. Valet stod mellan:


Never Mind en stor valack, han är 16 år. Super duktig på hoppning och dressyr, dock har han kissingspince. Det är en sjukdom där två ryggkotor har växt ihop. Så han har lite ont i ryggen. Det var även honom som jag ramlade av när jag skadade armbågen.


Lady, ett 9 årigt sto som har lite humör. Hon e lite kinkig när man ska spänna sadelgjorden, men det kan jag förstå. Hon är jätterolig att rida, dock är hon lite seg så det gäller att driva på henne från början så hon är framme för skänkeln.


Valet föll iallafall på Lady, har inte ridit henne på några veckor så kändes som att det var dags att rida henne igen. Tycker det gick super bra, hon är lite seg men hon gick på bra i slutet av lektionen.


Nu är jag tillbaka hemma igen och ska ta det lite lungt en stund. Sen blir det sängen för imorgon är det skola.

Puss o kram

Felicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0